Prati nas:

Ishrana za trudnice koja ne deblja ? Izračunajte koliko smijete jesti!

Zdrava hrana je dobra za vas i za vaše dijete. Ako se vi zdravo hranite, vaša beba još u utrobi dobija sve što joj je potrebno za vlastiti razvoj. U našem kalkulatoru izračunajte koliko kilograma trebate dobiti u trudnoći, a sve zavisi i o tome, kolika je bila vaša prethodna tjelesna težina.

Ishrana za trudnice koja ne deblja

Pojava viška kilograma u trudnoći je sasvim normalna i prirodna pojava. Stoga, ne trebate se mnogo zamarati oko broja koji prikazuje vaga. Postoji posebna ishrana za trudnice koja ne deblja. Svakako da je poželjno da pazite na ishranu ne iz estetskih razloga već zbog zdravlja vas i vaše bebe.

Povećana tjelesna težina u trudnoći dovodi do:

  • Boli u krstima i nogama
  • Povećan umor
  • Proširene vene

Također, povećana tjelesna težina utječe na bebu i porođaj može biti dosta teži. Povećan krvni pritisak je jedna od posljedica prekomjernog debljanja u trudnoći.

Važno je napomenuti da je u ovom periodu najvažnije da se držite zlatne sredine tj. kontrolišete ishranu što je više moguće, ali da povremeno ispunite vaše žudnje za određenom nezdravom hranom. To sve možete postići ishranom za trudnice koja ne deblja.

Pazite da se uskratite dnevni unos kalorija koje su itekako potrebne za dalji bebin razvoj. Manji unos kalorija rezultira usporeni razvoj bebe. Dolazi do pada rezervi masti, te se stvara keton u krvi i urinu.

ishrana za trudnice koja ne deblja

Hrana koju treba izbjegavati u trudnoći

Hrana značajno utječe na razvoj bebe, tako da je kontrolisana i zdrava prehrana neophodna za uspješnu trudnoću.

Kontrolisanje ishrane je jedan od prvih koraka u promjeni načina života zbog bebe. Za trudnice se preporučuje da izbjegavaju sljedeća jela:

  • Previše začinjenu hranu
  • Previše slanu hranu
  • Alkohol
  • Slatkiše

Osim što određene namirnice mogu uzrokovati povišenu tjelesnu težinu, postoje i one od kojih postoji opasnost od kontaminacije kolifornim bakterijama toksoplazmozom, salmonelom, živom itd.

Riječ je o sljedećim namirnicama:

  • Mesne prerađevine
  • Sirovo meso
  • Termički slabo obrađeno meso
  • Sirova jaja
  • Sirove školjke
  • Neoprano voće i povrće
  • Nepasterizovane mliječne proizvode

Saznajte koliko ste trudni uz kalkulator koji će vam izračunati tačan datum za porod.

Raznolika zdrava ishrana u trudnoći

Održavati zdravu ishranu u trudnoći nije izazov. Osim što je ona bogata vitaminima i mineralima, koji su odlični za zdravlje i razvoj bebe ali i vas, ona je i ukusna.

Postoji veliki izbor raznih zdravih recepata koji će zadovoljiti sve vaše trudniće žudnje za hranom. Povećan apetit je posebno zastupljen u drugom i trećem tromjesmječju.

Svakako, važno je da žudnje za određenom nezdravom hranom svedete na minimum.

Zbog povećanja volumena u krvi u drugom i trećem tromjesječju posebno je izdražena želja za masnijom hranom. No, to nije dovoljan razlog da ne kontrolišete dnevni unos kalorija.

Kako bi lakše pratili koliko ste kalorija dnevno unijeli u vaš organizam uz pomoć kalkulatora kalorija hrane to možete i ostvariti.

ishrana za trudnice koja ne deblja

Najbolje voće i povrće za trudnice

Voće i povrće su najbolji izvor svih potrebnih vitamina i minerala za naše zdravlje. Posebno u trudnoći, kada moramo paziti koju hranu jedemo kako bismo izbjegli određene neželjene efekte.

Kada je u pitanju voće i povrće preporučuje se da se konzumiraju 5 – 7 puta dnevno u manjim porcijama. Poželjno je da se na vašem dnevnom meniju pronađe više povrća zbog toga što je voće puno šećera.

Smrznuto, konzervirano, sušeno voće i povrće možete konzumirati, ali pokušajte uzimati bez dodatne soli i šećera.

Što više vode je poželjno da unosite svakodnevno. Cijeđeni sokovi i smoothie isto možete piti, ali pokušajte što manje upravo zbog velike količine šećera.

Hrana koja je bogata proteinima

Proteini su također vrlo važni za uspješan bebin razvoj. Hrana koja obilije protinima je meso, posebno govedina, teletina, janjetinja, piletina i puretina. Navedeno meso obiluje bjelančevinama koje je neophodno unositi, posebno u trudnoći.

Pored mesa, mliječni proizvodi i jaja su bogati proteinima. Osim proteina i bjelnačevina omega 3 masne kiseline su jedne od poželjnih hranjivih materija u trudnoći.

Omega 3 masne kiseline se najviše nalaze u ribi i drugim morskim plodovima. One čuvaju zdravlje srca i krvnih žila.

ishrana za trudnice koja ne deblja

Mliječni proizvodi

Mliječne namirnice su odličan izvor kalcija, minerala i proteina. Poželjno je da u prehranu uvrstite mlijeko, jogurt, mladi sir, kajmak. Samo je važno da ne pretjerate u količini mliječnih namirnica koje pojedete.

Voćni jogurt je savršen izbor da se zasladite u danima kada vaš organizam žudi za slatkom. Poželjno je da izbjegavate kupovne voćne jogurte zbog aditiva i konzervansa.

Vrlo brzo i jednostavno možete napraviti vaš, domaći jogurt kod kuće.

Sve što vam je potrebno jeste voće po želji i jogurt, te smeđi šećer. Sve sjedinite u jednoj posudi i izmikasajte. To je to ! Zdrava užina za tren, a pri tome veoma ukusna.

Folna kiselina, željezo i vitamini u trudnoći

Nutricionisti i liječnici kažu da je trudnicama potrebno 400 mikrograma folne kiseline dnevno. Sama ishrana bogata folnom kiselinom nije dovoljno da se zadovolji ova brojka svakog dana.

Zbog toga preporučuje se kombinacija namirnica i suplemenata, prije upotrebe neophodno je da se posavjetujete sa vašim liječnikom.

Kada je riječ o hrani bogatom folnom kiselinom to su:

  • Pahuljice
  • Špinat
  • Brokule
  • Karfiol
  • Mahunarke
  • Špargle
  • Hljeb i peciva od cijelog zrna žitarica.

Važna napomena: Folna kiselina je osjetljiva na visoke temperature, pa je potrebno da namirnice koje su bogate njom jedete sirovo ili kuhano na pari ili u vrlo malo vode.

Kada su u pitanju žitarice poželjno je da izbjegavate hljeb od bijelog brašna. Neka vaš izbor budu pecivo i tjestenina od cijelog zrna žitarica.

Krompir, cjelovite žitarice, smeđa riža i integralni hljeb pokušajte uvrstiti da budu dio vaše svakodnevne ishrane.

Dnevni unos kalorija bi trebao biti oko 50 – 60 % ugljikohidrata i 30 – 35 % masti.

Priprema hrane za trudnice

U trudnoći pokušajte izbjegavati prženje na ulju, te više se okrenite zdravijim opcijama pripreme poput kuhanja na pari.

Dokazano je da kuhanjem na pari najviše se očuvaju hranjive materije u hrani i nema dodatnih masnoća koje su svakako nepotrebne.

Iako pripremanje obroka oduzima mnogo vremena uvijek možete imati više manjih obroka tokom dana.

Ukoliko imate vremena organizirajte vrijeme kroz raspored i pripremite unaprijed pet obroka kroz dan. Svakako da obroci koje pripremite budu ispunjeni hranjvim materijama, vitaminima, mineralima i proteinima koji čuvaju i pospješuju razvoj vas i vaše bebe.

Najbolja hrana za mučnine u trudnoći

Jutarnje mučnine su jedan od prvih znakova trudnoće. One naravno nisu ugodne posebno ako uz njih povraćate. Istraživanja su pokazala da oko 70 % trudnica doživi ove neprijatnosti, dok 50 % trudnica uz mučnine ima izražen nagon za povraćanje.

Koje namirnice mogu pomoći kod jutarnjih mučnina ?

Do sada su se pokazale određene namirnice kao najbolji prijatelji svim trudnicama kada su u pitanju jutarnje mučnine.

Namirnice koje umiruju jutarnje mučnine su:

  • Đumbir, čaj od đumbira
  • Rashlađene poslastice poput lubenice i sladoleda
  • Grickalice poput krekera, štapića i pereca

Pravilna ishrana je najbitnija u trudnoći

Većina žena se boji uopće jesti u trudnoći zbog straha od skupljanja kilograma ili se pak drže one stare, jedenja za dvoje. Obje krajnosti su pogrešne.

Trudnice moraju jesti, po mogućnosti što zdravije, a potrebno je dnevno unijeti 200 do 300 kalorija više nego inače.

To ne znači da si ne možete priuštiti malo čokolade ili pizzu. Znamo i sami da je za užinu bolje pojesti zdravu salatu, a ne burek, ali smijemo se tu i tamo razveseliti.

Važna je umjerenost u svemu, pa tako, nađite balans između zdrave i junk hrane. Potrudite se da u prehranu ubacite što više voća i povrća.

Ne mora to biti ništa skupo ili egzotično, pratite sezonu i kupujte na tržnici. Ako patite od jutarnjih mučnina, ostavite si uz krevet krekere, slane štapiće da imate za ujutro kada se probudite ili neke druge namirnice protiv mučnina koje smo ranije naveli.

ishrana za trudnice koja ne deblja

Pijte dovoljno vode

Ako se izgladnjujete ili je jednostavno razdoblje između dva obroka predugo može doći do pada šećera u krvi. A to znači napadaj gladi gdje će čak i teglica kiselih krastavaca poslužiti svrsi.

Obvezno pazite na unos tekućine. Ljeti je preporučljivo i 2 do 3 litre na dan, a tekućina vam treba zbog regulacije probave.

Pijte što više vode, mineralne vode, prirodnih sokova i nezaslađenog čaja. Pokušajte izbjegavati kupovne sokove zbog velike količine šećera koje sadrže. Šalica kafe na dan nije štetna. Posebno pazite na dnevni unos vode jer je on također važan.

Poseban režim ishrane

Trudnicama koje imaju problema sa šećerom u trudnoći liječnik će propisati poseban režim prehrane. Trudnički dijabetes je posebna pojava u trudnoći i najbolje da se što više možete držite te prehrane.

Ako mislite da vam se kilogrami prebrzo skupljaju, obratite se svom liječniku, on će vas dalje savjetovati.

Imajte na umu da prosječna trudnica do kraja trudnoće skupi 10 do 12 kilograma, a većina toga otpada na bebu, posteljicu, plodnu vodu, povećanu maternicu, dojke.

Ako vam nakon trudnoće i ostane koji kilogram viška, ne brinite, sve ćete to izgubiti trčeći za vašim mališanom.

Želite li ipak što prije početi vježbati, savjetujte se s ginekologom kada možete početi. Obično se zeleno svjetlo dobije nakon prvog ginekološkog pregleda nakon trudnoće.

Kako smršati nakon porođaja saznajte OVDJE.

Najvažniji savjet je da uživate u vašem tijelu. Kilogrami će otići ali najvažnije je da vaše tijelo volite i da mu  pružate odgovarajuću njegu.

Ukoliko vam se jede brza hrana onda dajte sebi oduška. Nemojte vršiti pritisak na sebe. Postati majka je jedna od najljepših uloga i perioda za jednu ženu. Uživajte u vremenu sa porodicom i bebom a dosadni kilogrami će kad tad otići.

spot_img

Zanimljivosti

Zanimljivosti