Prati nas:

Kako trudnice trebaju spavati

Količina sna koju ste dobili u momentima trudnoće utiče ne samo na Vas i Vašu bebu, već može uticati i na Vaš porod.

Postoje razni savjeti kako trudnice trebaju spavati. Neki od njih su položaj na boku, leđima i trbuhu.

Nedostatak sna tokom trudnoće povezan je s brojnim komplikacijama, uključujući preeklampsiju (ozbiljno stanje koje utiče na krvni tlak i bubrege). Ovo stanje može rezultirati predzrelim porođajem.

Sada je vrijeme da ozbiljno shvatite san. Jer san je potreban svima, kako netrudnicama tako i trudnicama, čak i više.

Kad zatrudnite, jedan od prvih simptoma koji ćete primijetiti je premorenost, čak i prevelika iscrpljenost. San će u tom momentu biti nešto što Vam je potrebno.

 Za to najvjerojatnije možete kriviti svoje hormone koji se mijenjaju, posebno višak progesterona koji dolazi s trudnoćom. U početku trudnoća također snižava krvni pritisak i šećer u krvi, zbog čega se možete osjećati umorno.

kako trudnice trebaju spavati

Nekada dobar san u trudnoći znači i odricanje od raznih aktivnosti do izbjegavanja određene hrane, popis u trudnoći za dobar san je drugačiji za svaku osobu.

A kako vam trbuh raste iz sedmice u sedmicu, možda na svoj popis za dobar san u trudnoći dodajete i položaje spavanja.

Evo nekoliko trikova i tumačenja mitova,činjenica vezanih uz položaje spavanja tokom trudnoće, te i kako odmor utiče na zdravlje Vaše bebe i Vas.

Desna strana omogućava bolji san

Stručnjaci tradicionalno kažu da je najbolji položaj za spavanje na lijevoj ili desnoj strani, iako se kaže da je ipak bolje da odaberete desnu stranu. Tokom spavanja naš cijeli sistem, pod tim mislim na naš organizam, sporije radi, naši organi i naše srce tokom spavanja također odmaraju, zato se preporučuje da je bolje ipak odabrati desnu stranu za san.

Odabirom desne strane oslobađamo pritisak na srce. Prvog tromjesečja, iz očitih razloga postaje nemoguće ležati na trbuhu.

Mnogi stručnjaci također preporučuju da cijelu noć izbjegavate ležati na leđima (ali ne brinite ako se tokom noći prevrnete i tako probudite).

Međutim, neki stručnjaci sada kažu da trudne mame mogu spavati u bilo kojem položaju koji im je ugodan, umjesto da se previše brinu. Svaki položaj koji je udoban se smatra da je uredu.

Spavanje na trbuhu tokom trudnoće

Ako je vaš omiljeni položaj potrbuške, to je u redu – sve dok vam beba ne napravi nelagodu ili je nemoguće, u tom ćete trenutku morati mijenjati položaje.

Iako se mnoge buduće mame izbjegavaju spavanje na trbuhu zbog straha da ne uguše bebu. Ali nema razloga za brigu jer oko bebe je ogroman omotač i praktično je nemoguće, najbolje je da slušate svoje tijelo ali prije toga da se svakako posavjetujete sa Vašim doktorom.

Spavanje na leđima

Neki stručnjaci preporučuju trudnicama da izbjegavaju spavanje na leđima tokom drugog i trećeg tromjesečja. Zašto? Položaj leđa za spavanje naslanja čitavu težinu maternice koja je u konstantnom rastu i djeteta na Vaša leđa, crijeva i venu, te i glavnu venu koja krv vraća u srce iz donjeg dijela tijela.

Taj pritisak može pogoršati bol u leđima i hemoroide te probavu učiniti nelagodnom, ometati cirkulaciju i možda uzrokovati hipotenziju (nizak krvni tlak), od koje Vam se može zavrtjeti u glavi.

Ipak, ne brinite ako se probudite i ustanovite da ste se preko noći u nekom momentu bili okrenuti na leđa.

Vrlo malo ljudi ostaje u jednom položaju tokom cijele noći. Ako se budite spavajući na leđima tokom trudnoće ili na trbuhu, ne brinite (ponovite sada sebi: ne brinite). Nije nanesena nikakva šteta.

Savjeti o položajima za spavanje tokom trudnoće

Niste navikli ležati na boku? Evo nekoliko savjeta za rješavanje trudnoćnih problema sa spavanjem i udobno spavanje u bočnom položaju, jer će poslije u trudnoći on biti najudobniji:

Koristite puno jastuka. Pokušajte prekrižiti jednu nogu preko druge i jedan jastuk stavite između njih i drugi jastuk iza leđa – ili bilo koju drugu kombinaciju koja Vam pomaže da spavate.

Nabavite poseban jastuk. Za dodatnu potporu, pokušajte upotrijebiti klinasti jastuk ili trudnički jastuk od 5 stopa.

kako trudnice trebaju spavati
Dodatni jastuk pomaže da bolje spavate.

Poduprite se. Ako jastuci ne pomažu, pokušajte spavati u polu uspravnom položaju u naslonjaču (ako ga imate) umjesto u krevetu.

Imajte na umu, normalno je da se osjećate nelagodno nekoliko noći ili čak nekoliko sedmica. Vaše će se tijelo najvjerojatnije prilagoditi novom položaju u određenom vremenu.

Pored položaja tijela, postoje i dodatni faktori koji utiču na kvalitetu sna,

Hidratacija

Pijte puno tekućine tokom dana, ali smanjite je prije spavanja kako biste smanjili često mokrenje noću.

Krećite se čak i ako to ne želite

Vježbajte. Znamo da je danas teško, ali čak i šetnja može poboljšati cirkulaciju i smanjiti noćne grčeve u nogama. Fizički aktivne žene obično spavaju mirnije.

Iako je vježba dobra, vježbati uvečer, blizu vremena za spavanje, se ne preporučuje. Preporučuje se vježbati barem dva sata prije spavanja. Zašto je to tako ?

Vježbanjem se oslobađa adrenalin, a poznato je kako nas adrenalin noću drži budnim i mnogo je teže zaspati pod uticajem adrenalina.

U krevet idite bistre glave

Stres i anksioznost ključni su krivci u sprečavanju dobrog sna. Zapamtite da Vam briga neće pomoći, ali razgovor o svojim problemima hoće. Pronađite prijatelja ili stručnjaka koji će Vas slušati i pomoći ako u Vašem životu postoje problemi zbog kojih se brinete ili osjećate uznemireno.

Još jedan trik: da biste riješili brige, držite bilježnicu na noćnom stoliću. Mnogo nesanica među ženama proizlazi iz neriješenih stresova – posebno s problemima oko bebe (trudovi, kako ćete biti kao mama, usklađivanje posla i obitelji, itd.).

spot_img

Zanimljivosti

Zanimljivosti