Bolovi u nogama i leđima u trudnoći

Bolovi u nogama i leđima u trudnoći – malo je sretnica koje će izbjeći ove bolove u trudnoći

Trudnica zna kako samo noge mogu boljeti u trudnoći. Jesu li vam noge sve teže, natečenije i umornije sa sve izraženijim venama? Malo je sretnica koje izbjegnu tu “veselu” pojavu u trudnoći.

Bolne noge

Kako beba raste, povećava se i pritisak na vaše noge i vene. Proširene vene nisu lijepe, ali zbog krvnih ugrušaka mogu postati i ozbiljan zdravstveni problem. No, srećom postoji mnogo savjeta kako doskočiti tog problemu.

Bolovi u nogama i leđima u trudnoći
Bolovi u nogama i leđima u trudnoći

Otečeni zglobovi mogu predstavljati problem na vašem radnom mjestu. Ako je to sjedeći posao, stavite klupicu ili kutiju pod stol kako biste mogli ispružiti noge. Češće prošećite i protegnite noge. Kod kuće pokušajte što više noge držati na povišenom. Tijekom cijele trudnoće nosite udobne cipele i odjeću koja vam neće zaustavljati cirkulaciju ili sputavati pokrete.

Potaknite cirkulaciju u nogama

Potaknuti cirkulaciju možete i pod tušem. Pred kraj tuširanja usmjerite mlaz hladne vode prema koljenima pa na niže. Možete si prirediti i kupku za stopala, a ako ste na moru šećite po plaži u plićaku. Hladan gel i masaža pomažu opustiti noge, a ako vas jako bole stavite hladne obloge ili kockice leda na noge. Od toga će splasnuti otekline.

Kako biste spriječili nastanak proširenih vena potrebno je puno kretanja. Šećite, plivajte, vozite bicikl, a preporučuje se i vježbanje u trudnoći. Umjerena gimnastika će pomoći da ostanete pokretni i u formi. Nakupljanje vode je glavni krivac debelih i natečenih nogu u trudnoći. Ono se najčešće javlja u području potkoljenice i gležnjeva. Kako bi krv što lakše cirkulirala potrebno je dizati što češće noge u vis. Na primjer, kada sjedite na kauču i gledate televizor, ispružite noge i postavite jastuk ispod. A ako sjedite izbjegavajte sjediti prekriženih nogu jer to usporava protok krvi. Bolne i natečene noge sigurno vam nisu najdraža trudnička tegoba, ali one prestaju nakon rođenja djeteta.

Bolovi u nogama i leđima u trudnoći
Bolovi u nogama i leđima u trudnoći

Pripazite na prehranu u trudnoći

Kod nekih trudnica su izraženiji grčevi u listovima. Pripazite i na prehranu u trudnoći. Povećajte unos kalcija i magnezija. Jedite banane, orašaste plodove i ostalu hranu bogatu magnezijem i kalcijem. Pravilne vježbe i istezanje mogu vam pomoći da si olakšate muke.

Danas postoje raznovrsne medicinske kompresijske čarape u različitim veličanima i modelima koje se preporučuju u trudnoći. Pred kraj trudnoće možete si kupiti takve čarape kako biste izbjegli proširene vene. Obvezno spomenite probleme s nogama svom liječniku.

Znamo da ne možete cijelu trudnoću baš provesti odmarajući se, što zapravo i nije zdravo i preporučljivo. Ipak, pokušajte obaviti sve pripreme za bebu na vrijeme, kako biste zadnje mjesece trudnoće proveli što opuštenije. Pa vi ste trudnica, ako itko ima izgovor da sjedi u tramvaju ili se češće odmara, onda ste to vi!

Bolovi u nogama i leđima u trudnoći
Bolovi u nogama i leđima u trudnoći

Bolovi u leđima u trudnoći

Zašto trudnicu tijekom trudnoće bole leđa? Pa, odgovor je vrlo očit, kako beba raste tako raste i opterećenje na vašu kralježnicu. Za bolove u leđima odgovorni su oslabljeni zglobovi i hrskavica koji omogućuju zdjelici da se širi i pripremaju vaše tijelo za porod. Ali, baš zbog njihovog slabljenja dolazi do veće uporabe mišića, koji pak rade “prekovremeno” i crpe svu vašu energiju i snagu.

Posebno je potrebno naglasiti da nastavite redovito vježbati i biti aktivni. Naravno, nećete ići na trodnevne planinarske pohode, ali šetnja i umjerena gimnastika su više nego poželjni. Plivanje je jedna od aktivnosti koja se preporučuje za kralježnicu. Ako planirate odlazak na more, savjetujte se s vašim liječnikom. Kod uredne trudnoće ne bi smjelo biti zapreka za plivanje. Dobra kondicija se ne rađa preko noći, ako se do sada niste aktivno bavili sportskim aktivnostima, krenite polako s dovoljno pauza za odmor.

Važno je da vježbate

Vježbanje u trudnoći pomaže smanjiti stres i umor te priprema vaše tijelo za porod. Danas postoje mnoge grupe za trudnice, pa se možete pridružiti. Gimnastika, joga, ples… Tako možete upoznati i druge buduće mame s kojima ćete dijeliti slatke muke i strahove. Počnite primjenjivati Kegelove vježbe za jačanje mišića zdjelice, dobro će vam doći za porod.

Bolovi u nogama i leđima u trudnoći
Bolovi u nogama i leđima u trudnoći

Poboljšajte držanje, potrudite se uspravno držati u svim prilikama. Izravnajte ramena i izbacite trbuh i poprsje. Mnoge trudnice se zbog težine drže pogrbljeno. Ako niste sigurni stojite li pravilno možete vježbati ispred odgledala. Obvezno izbjegavajte dizati teške predmete. Stvari s poda nikad ne podižite tako da su vam noge ispružene, nego se sagnite u čučeći položaj s raširenim nogama. Prilikom sjedenja, pazite na položaj kralježnice, leđa vam moraju biti dobro poduprta. U tu svrhu možete koristiti i manje jastučiće. Stopala moraju biti na podu, a gornji dio ne naginjite prema naprijed da ne istegnete vrat. Kako trudnoća napreduje odustanite od visokih potpetica, nosite udobne cipele, kvalitetne tenisice i slično. Vaša kralježnica će vam biti zahvalna.

Bolovi u nogama i leđima u trudnoći
Bolovi u nogama i leđima u trudnoći

Važna je prehrana i unos tekućine

Bolovi u nogama i leđima u trudnoći – Važno je napomenuti i da trebate paziti na prehranu u trudnoći i unos tekućine. Nije poželjno da se naglo udebljate ili ste pred kraj trudnoće u višku od 20 kilograma. To ipak predstavlja veliko opterećenje za kralježnicu, osim neizdržive boli, povećava se rizik za težim zdravstvenim problemima.

Nakon napornog dana, pomoći će vam topla kupka ili lagana masaža. Osim za smanjenje boli, oni će pomoći u smanjenju stresa i opuštanju mišića. Zamolite vašeg partnera da vam izmasira leđa, vama će olakšati bol, a ni on se neće buniti.

Zanimljivosti

Zanimljivosti