Bulgur – ljekovitost i priprema

    Bulgur. Kada je riječ o žitaricama, većina ljudi ograničava se na njih nekoliko poznatih – riža, zob (i to samo kao pahuljica), eventualno proso ili heljda.

    U zdanje vrijeme sve su popularnije kvinoja, kus-kus i slične žitarice, ali neke naše stare žitarice, poput ječma ili amaranta, gotovo su zaboravljene. Takav je i bulgu, stara žitarica koja se najviše koristi u istočnjačkoj kuhinji, poput turske ili Indije.

    Bulgu je vrlo zdrava žitarica i u gotovo svim jelima može biti zamjena, primjerice, integralnoj riži. Dobiva se iz durum pšenice i njena je jako zdrava varijanta. Uz to, za pripremu joj treba jako malo vremena, oko deset minuta.

    Ljekovitost bulgura

    Ovo je jako zdrava žitarica koja se preporučuje čak i onima koji strogo paze što jedu. Sadrži jako malo masti, pa je i niskokalorična. Zbog toga se često stavlja u jela kao zamjena riži. Njegova ljekovita svojstva su ta što potiče probavu, povoljno djeluje na cirkulaciju i jača imunitet. Zbog toga je odlična u sprječavanju bolesti, pogotovo kroničnih. Preporučuje se redovita konzumacija i djeci jer ubrzava razvoj.

    bulgur

    Budući da ima puno vlakana, povoljno djeluje na kronični zatvor, nadutost i grčeve u trbuhu, a na kraju i na općenito poboljšanje probave. Njeni složeni ugljikohidrati reguliraju razinu šećera u tijelu, sprječava nagli porast i pad inzulina u krvi, pa bulgu pomaže i dijabetičarima kod njihovih tegoba.

    Minerali u bulguruu jačaju kosti. Ova žitarica sadrži velike količine željeza, fosfora i mangana. Zato se preporučuje i anemičarima, ali i ljudima s osteoporozom, jer minerali jačaju i strukturu kostiju.Vitamini u bulguu jačaju imunitet, baš kao i cink. Zbog toga što poboljšava cirkulaciju i krvotok, ujedno smanjuje i krvni tlak, te utječe na opće kardiovaskularno zdravlje.

    PROČITAJ:   Šta je Trakavica i Kako se liječi?

    Priprema bulgura

    Ova žitarica može se jednako pripremati u slanim jelima, ali i u slatkim. U jelima može mijenjati gotovo sve žitarice. Ide jednako kao prilog mesnim jelima, kao i povrću. Od njega se mogu raditi popečci, variva i salate. Ako kuhate sam bulgur, stavite dvije mjerice vode na jednu mjericu bulgura i kuhajte na laganoj vatri od 7 do 10 minuta.

    Posebno poznato jelo od bulgura je Tabbouleh salata, tradicionalno libanonsko jelo. Sprema se tako da u skuhani bulgur dodate peršin, mentu, limun, mladi luk svježi krastavac i rajčicu. Sve začinite po volji maslinovim uljem i solju, možete dodati i tradicionalne istočnjačke začine, poput curryja, ali nemojte pretjerati da posve ne prekrijete okus bulgura.

    Foto: Joyous!/Wikimedia

    Koliko je koristan ovaj članak?

    Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

    Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

    Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

    Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

    Podijelite ga s prijateljima!

    Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

    Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

    Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

    Una
    Unahttps://diva.ba
    Una je prava dušica. Voli modu, pazi na zdravlje. Često piše o zdravoj ishrani i sportskom načinu života. Prati edukativne, zanimljive i zabavne teme.

    DRUGE UPRAVO ČITAJU

    Možda te zanima