Kako smanjiti otkucaje srca

    Kako smanjiti otkucaje srca je veoma često pitanje. Aritmije su abnormalnosti u brzini i ritmu otkucaja srca. Dvije su osnovne kategorije aritmija: tahikardija kod koje srca kuca prebrzo i bradikardija kod koje srce kuca presporo.

    Mnogima se  često dogodi da im srce ubrzano lupa, a jednako pogađa i mlađe i starije. Ipak u tim momentima je potrebno ne paničariti, te pokušati smiriti sebe i situaciju.

    Donosimo listu tehnika i savjeta kako smanjiti otkucaje srca. Uzroci koji mogu izazvati tahikardiju mogu biti opasni (bolesti srca, anemija) ili samo predstavljaju našu reakciju na nešto (stres, trening).

    Kako smanjiti otkucaje srca

    Valsalvin manevar

    Ova tehnika disanja dovodi do nekoliko brzih promjena u otkucajima srca. Postupak je ovakav:

    • Prstima začepite nos
    • Zatvorite usta
    • Izdahnite
    • Ponavljajte 10-15 sekundi

    Hladna voda

    Metoda hladnom vodom stimuliše vagus živac koji pomaže pri kontroli otkucaja srca. Dovoljno je da se polijete hladnom vodom po licu ili da uronite lice u zdjelu sa hladnom vodom. Možete i popiti ledenu vodu. Tada dolazi do stimulacije živca vagusa te to, kao prirodan refleks, umiruje ubrzani rad srca.

    Masaža sinusa

    Masaža karotidnog sinusa može biti od pomoći u situacijama kad srce ubrzano lupa. Ova arterija ide niz naše grlo i masažom iste se može postići efekat da se umanji ubrzano lupanje.

    Pjesma

    Postoji pjesma za koju je dokazano da smanjuje nivo anksionznosti za 65%. Ova muzika pomaže smanjiti ubrzani rad srca, smanjuje pritisak kao i nivo kortizola.

    PROČITAJ:   Ulja za masažu u 2021

    Mediteranska dijeta štiti od aritmija

    Mediteranska ishrana ima kardioprotektivno djelovanje. Postoje i jasni naučni dokazi o uticaju mediteranske ishrane na učestalost aritmija. Na 800 ispitanika pokazano je da su oni koji su se bolje pridržavali mediteranske prehrane imali rjeđe epizode aritmija.

    Mediteranska ishrana poboljšava rad metabolizma

    Omega-3 masne kiseline

    Dobro su poznati efekti i koristi omega-3 masnih kiselina na sniženje triglicerida u krvi. Također poznato je i protuupalno djelovanje ovih dragocjenih masnoća koje često zapostavljamo u modernoj prehrani.

    Zdrave navike

    Jako je bitno održavatu zdrave životne navike i na taj način umanjiti mogućnost pojave ubrzanog lupanja srca:

    • Redovno treniranje
    • Održavanje normalne tjelesne težine
    • Prestanak pušenja
    • Smanjen unos alkohola

    Koliko je koristan ovaj članak?

    Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

    Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

    Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

    Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

    Podijelite ga s prijateljima!

    Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

    Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

    Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

    Una
    Unahttps://diva.ba
    Una je prava dušica. Voli modu, pazi na zdravlje. Često piše o zdravoj ishrani i sportskom načinu života. Prati edukativne, zanimljive i zabavne teme.

    DRUGE UPRAVO ČITAJU

    Možda te zanima